
България има нужда от интензивна информационна кампания за присъединяването на страната към еврозоната, за да се тушира дезинформацията за ефекта от този процес и да не се подхранват заблудите сред хората. Около това мнение се обединиха участниците в дискусията „Българският туризъм и присъединяването на България към еврозоната“, организирана от Националния борд по туризъм под патронажа на министъра на туризма Мирослав Боршош и с институционалното партньорство на Министерството на туризма.
Икономическият и социален съвет като консултативен орган, който представлява единното мнение на работодатели, синдикати и граждански организации, в последните години е един от сериозните защитници на влизането на България в еврозоната, каза председателят на Съвета Зорница Русинова, която участва в откриването на събитието.
„Разработихме единствения независим анализ за ползите от присъединяването ни по отношение на инфлацията и доходите на хората. Ценното в този документ, както и във всички следващи актове по темата на ИСС, е не само, че успяваме да кажем какви са ползите и да дадем конкретните примери от други европейски държави, които са станали част от еврозоната, но и че в тези актове се изразява общата позиция на бизнеса, работещите и гражданските организации. Всички ние, представители на различни организации и институции, имаме важната задача от тук нататък да говорим простичко и конкретно, да отговаряме на бизнеса и на хората“

Всички сектори, особено туристическият, имат множество преки ползи от влизането ни в еврозоната, а за някои от тези ползи не винаги си даваме сметка.
„Бих подчертала допълнителна полза, която често се изпуска – специално за туристическия сектор влизането на България в еврозоната, би могло да помогне и за решаването на големия проблем с липсата на достатъчно кадри. Защото това допълнително ще отвори българския пазар към останалите европейски държави и ще развие транснационална мобилност в пограничните райони – ежедневното ходене на работа в друга страна-членка на еврозоната съществува там и към момента. Това ще даде възможност и на бизнеса, и на хората, да продължим да развиваме този важен за нашата икономика сектор“, посочи Зорница Русинова.
„Туризмът е чувствителен сектор и дискусията за влизането в еврозоната е необходима. Присъединяването ни много често се атакува с емоционални тези, вместо такива, подчинени

на реализма. Стартираме информационната кампания с въпроси и отговори на важните въпроси, за да не допуснем популизма и да разсеем заблудите“, заяви министърът на туризма Мирослав Боршош.
Дискусията е първото от серия събития, насочени към запознаване на туристическия сектор и бизнеса с ефектите от присъединяването, предстоящата промяна в оперативната работа, потенциалните ползи от за България от еврозоната, въвеждането на еврото за основна разплащателна валута като фактор за повишаване на конкурентоспособността на българския туризъм и др. В дискусията взеха участие и представители на Българската народна банка, Министерството на икономиката и индустрията, Министерството на финансите, Комисията за защита на потребителите, Българската стопанска камара, представена от заместник-председателя й и член на ИСС Станислав Попдончев и други.